izulogo

İkamet İzni Uzatma Başvurusu

Uzatma Başvurusu

Tüm öğrenciler ikamet izni başvurularını İZÜ Uluslararası Ofis'e teslim etmelidir. Daha sonrasında İZÜ Uluslararası Ofis, öğrencilerin ikamet izni başvurularını Göçmenlik Bürosu'na iletir.

1.Adım: Başvuru Yapın

1. Başvuru yapmak için aşağıdaki web sitesine gidin: www.e-ikamet.goc.gov.tr

2. “İkamet izninin süresini uzatmak için başvuruyorum” a tıklayın.

3. “Yenileme başvurusunda bulunmak istiyorum” seçeneğini tıklayın.

4. Başvuru formunu doldurun (Tüm bilgileri doğru yaptığınızdan emin olun.)

2. Adım: Gerekli Belgeleri Hazırlayın

      Gerekli belgeler:

  1. Online başvuru formu (e-ikamet.goc.gov.tr)
  2. Pasaportunuzun fotokopisi (İlk sayfa, vize içeren sayfa ve giriş damgasını içeren sayfa kopyalanmalı ve gönderilmelidir)
  3. 4 portre fotoğrafı
  4. Sağlık sigortası
  5. Öğrenci Belgesi (Öğrenci İşlerinden alabilirsiniz. Lütfen oturma izni başvurusunda bulunduğunu belirtmeyi unutmayın.)
  6. İkamet kartı için ödeme makbuzu - 110TL (Kredi kartı ile çevrimiçi olarak ödeyebilir veya herhangi bir vergi dairesine gidebilirsiniz.)
  7. Adres Formu Görüntülemek için tıklayınız.
  8. SGK Deklarasyonu
  9. Tebliğ Tebellüğ Belgesi
  10. Gelir Beyan Belgesi

      18 yaşın altındaysanız, başvurunuza aşağıdaki ek belgeler eklenmelidir;

  • Aileniz tarafından imzalanan izin (Eğer belge İstanbul’da verildiyse, belgenin ülkeniz elçiliğinden ve İstanbul’daki herhangi bir valilikten damgalanması gerekir.)

Doğum Sertifikası (Elçilik tarafından damgalanmalıdır.)

3. Adım: Başvuru dosyanızı gönderin

İkamet iznine başvurduktan sonra, başvuru dosyanızı herhangi bir PTT ofisi aracılığıyla Göçmenlik Bürosu'na teslim tarihi dahil olmak üzere, takip eden 5 iş günü içinde hazırlamanız ve göndermeniz gerekir.

4. Adım: İkamet izninizi alın

E-postayı aldıktan sonra, ikamet izninizi almak için lütfen Uluslararası Ofise gidin.

İkamet izninizi almak 1 aydan 3 aya kadar sürebilir. İlk önce oturma izninizin adrese gönderildiğini belirten bir SMS alacaksınız. Daha sonra SMS üniversite tarafından alındığında, öğrenci e-postası ile bilgilendirileceksiniz.

Önemli notlar:

  • Oturma izni sürenizin geçerliliği dahilinde bir başvuru yapmanız gerekir.
  • Pasaport detaylarınızda herhangi bir güncelleme yapılması durumunda, sistem sizden randevu almanızı isteyebilir. Bu durumda, gerekli belgeleri Göçmenlik Bürosuna sunulmak üzere Uluslararası Ofise getirebilirsiniz.
  • Kaydın dondurulması durumunda, ikamet izniniz iptal edilir. Bu durumda, kayıt işlemini dondurduktan sonra Uluslararası Ofis'e değil İstanbul İl Göç İdaresi'ne 10 gün içerisinde bir ikamet transfer başvurusu yapmanız gerekmektedir.
  • Pasaport değişikliği, medeni hal değişikliği veya adres değişikliği durumunda, 20 iş günü içerisinde İstanbul İl Göç İdaresi'ne bilgi vermelisiniz.

Aşağıdaki bağlantılar, öğrenci başvuruları için hazırlanan eğitim videolarıdır:

ÖN BİLGİLENDİRME

https://www.youtube.com/watch?v=h7saH9142Gk

İKAMET İZNİ BAŞVURU VE UZATMA DOĞRULAMA KODU SAYFASI NASIL DOLDURULUR?

https://www.youtube.com/watch?v=_2tf94_3RUI

KİŞİ BİLGİLERİ SAYFASI NASIL DOLDURULUR?

https://www.youtube.com/watch?v=TXJhAHhJyUc

SEYAHAT BİLGİLERİ VE YABANCI ADINA BAŞVURU SAYFASI NASIL DOLDURULUR?

https://www.youtube.com/watch?v=AMboPIC2X48

YURTDIŞI VE TÜRKİYE İLETİŞİM BİLGİLERİ NASIL DOLDURULUR?

https://www.youtube.com/watch?v=oN74nmG-Fb4&index=5

İŞ BİLGİLERİ, ÖĞRENİM MEZUNİYET / DEVAM EDEN, GELİR VE SİGORTA BİLGİLERİ NASIL DOLDURULUR?

https://www.youtube.com/watch?v=vpd7_Psuz28

ÖĞRENCİ BEYAN BİLGİLERİ VE ÖĞRENCİ İKAMET BİLGİLERİ NASIL DOLDURULUR?

https://www.youtube.com/watch?v=pC9yYYN19q0

DEVAM EDEN BAŞVURU İŞLEMLERİ SAYFASI NASIL DOLDURULUR?

https://www.youtube.com/watch?v=xM14HPo_4GM&index=8