izulogo

İkamet İzni Uzatma Başvurusu

Uzatma Başvurusu

1.Adım: Başvuru Yapın

1. Başvuru yapmak için aşağıdaki web sitesine gidin: www.e-ikamet.goc.gov.tr

2. “İkamet izninin süresini uzatmak için başvuruyorum” a tıklayın.

3. “Yenileme başvurusunda bulunmak istiyorum” seçeneğini tıklayın.

4. Başvuru formunu doldurun (Tüm bilgileri doğru yaptığınızdan emin olun.)

2. Adım: Gerekli Belgeleri Hazırlayın

      Gerekli belgeler:

  1. Online başvuru formu (e-ikamet.goc.gov.tr)
  2. Pasaportunuzun fotokopisi (İlk sayfa, vize içeren sayfa ve giriş damgasını içeren sayfa kopyalanmalı ve gönderilmelidir)
  3. 4 portre fotoğrafı
  4. Sağlık sigortası
  5. Öğrenci Belgesi (Öğrenci İşlerinden alabilirsiniz. Lütfen oturma izni başvurusunda bulunduğunu belirtmeyi unutmayın.)
  6. Adres Formu Görüntülemek için tıklayın
  7. İkamet kartı için ödeme makbuzu - 89TL (Kredi kartı ile çevrimiçi olarak ödeyebilir veya herhangi bir vergi dairesine gidebilirsiniz.)

      18 yaşın altındaysanız, başvurunuza aşağıdaki ek belgeler eklenmelidir;

  • Aileniz tarafından imzalanan izin (Eğer belge İstanbul’da verildiyse, belgenin ülkeniz elçiliğinden ve İstanbul’daki herhangi bir valilikten damgalanması gerekir.)

Doğum Sertifikası (Elçilik tarafından damgalanmalıdır.)

3. Adım: Başvuru dosyanızı gönderin

İkamet iznine başvurduktan sonra, başvuru dosyanızı herhangi bir PTT ofisi aracılığıyla Göçmenlik Bürosu'na teslim tarihi dahil olmak üzere, takip eden 5 iş günü içinde hazırlamanız ve göndermeniz gerekir.

4. Adım: İkamet izninizi alın

E-postayı aldıktan sonra, ikamet izninizi almak için lütfen Uluslararası Ofise gidin.

İkamet izninizi almak 1 aydan 3 aya kadar sürebilir. İlk önce oturma izninizin adrese gönderildiğini belirten bir SMS alacaksınız. Daha sonra SMS üniversite tarafından alındığında, öğrenci e-postası ile bilgilendirileceksiniz.

Önemli notlar:

  • İkamet başvurunuzun kayıt tarihinden itibaren 5 iş günü içerisinde başvuru dosyanızı PTT tarafından Göçmenlik Bürosu'na göndermelisiniz. Aksi takdirde başvurunuz iptal edilir.
  • Pasaport detaylarınızda herhangi bir güncelleme yapılması durumunda, sistem sizden randevu almanızı isteyebilir. Bu durumda, gerekli belgeleri Göçmenlik Bürosuna sunulmak üzere Uluslararası Ofise getirebilirsiniz.
  • Pasaport değişikliği, medeni hal değişikliği veya adres değişikliği durumunda, 20 iş günü içerisinde İstanbul İl Göç İdaresi'ne bilgi vermelisiniz.
  • Aşağıdaki bağlantılar, öğrenci başvuruları için hazırlanan eğitim videolarıdır:

 

ÖN BİLGİLENDİRME

https://www.youtube.com/watch?v=h7saH9142Gk

İKAMET İZNİ BAŞVURU VE UZATMA DOĞRULAMA KODU SAYFASI NASIL DOLDURULUR?

https://www.youtube.com/watch?v=_2tf94_3RUI

KİŞİ BİLGİLERİ SAYFASI NASIL DOLDURULUR?

https://www.youtube.com/watch?v=TXJhAHhJyUc

SEYAHAT BİLGİLERİ VE YABANCI ADINA BAŞVURU SAYFASI NASIL DOLDURULUR?

https://www.youtube.com/watch?v=AMboPIC2X48

YURTDIŞI VE TÜRKİYE İLETİŞİM BİLGİLERİ NASIL DOLDURULUR?

https://www.youtube.com/watch?v=oN74nmG-Fb4&index=5

İŞ BİLGİLERİ, ÖĞRENİM MEZUNİYET / DEVAM EDEN, GELİR VE SİGORTA BİLGİLERİ NASIL DOLDURULUR?

https://www.youtube.com/watch?v=vpd7_Psuz28

ÖĞRENCİ BEYAN BİLGİLERİ VE ÖĞRENCİ İKAMET BİLGİLERİ NASIL DOLDURULUR?

https://www.youtube.com/watch?v=pC9yYYN19q0

DEVAM EDEN BAŞVURU İŞLEMLERİ SAYFASI NASIL DOLDURULUR?

https://www.youtube.com/watch?v=xM14HPo_4GM&index=8