izulogo

İkamet İzni İlk Başvuru

İlk Başvuru

1. Adım: Başvuru Yapın

1. Başvuru yapmak için aşağıdaki web sitesine gidin: www.e-ikamet.goc.gov.tr

2. “İlk defa ikamet izni başvurusu yaptım” seçeneğini tıklayın.

3. “Yeni başvuru yapmak istiyorum” seçeneğini tıklayın.

4. Başvuru formunu doldurun (Tüm bilgileri doğru girdiğinizden emin olun.)

5. Başvuruyu bitirdikten sonra bir randevu tarihi alın.

2. Adım: Başvuru dosyasını Uluslararası Ofise gönderin

Gerekli tüm belgeleri hazırlayın ve Uluslararası Ofise gönderin.

Gerekli belgeler:

1. Online başvuru formu (e-ikamet.goc.gov.tr)

2. Pasaportunuzun fotokopisi (İlk sayfa, vize içeren sayfa ve giriş damgasını içeren sayfa kopyalanmalı ve gönderilmelidir)

3. 4 portre fotoğrafı

4. Sağlık sigortası

5. Öğrenci Belgesi (Öğrenci İşlerinden alabilirsiniz. Lütfen oturma izni başvurusunda bulunduğunu belirtmeyi unutmayın.)

6. Adres Formu Görüntülemek için tıklayın

7. İkamet kartı için ödeme makbuzu - 89TL (Kredi kartı ile çevrimiçi olarak ödeyebilir veya herhangi bir vergi dairesine gidebilirsiniz.)

 

18 yaşın altındaysanız, başvurunuza aşağıdaki ek belgeler eklenmelidir;

 

  • Aileniz tarafından imzalanan izin (Eğer belge İstanbul’da verildiyse, belgenin ülkeniz elçiliğinden ve İstanbul’daki herhangi bir valilikten damgalanması gerekir.)
  • Doğum Sertifikası (Elçilik tarafından damgalanmalıdır)

     

    Başvurunuzu Uluslararası Ofise ilettikten sonra, ikamet izninizin alınması 1 ay ila 3 ay arasında sürebilir. İkamet izninizin adrese gönderildiğini belirten bir SMS alacaksınız. SMS üniversite tarafından alındığında, öğrenci e-postası ile bilgilendirileceksiniz.

    3. Adım: İkamet izninizi alın

     E-postayı aldıktan sonra, ikamet izninizi almak için lütfen Uluslararası Ofise gidin.

    Önemli notlar:

  • Vize ya da vize muafiyet sürenizin geçerliliği dahilinde bir başvuru yapmanız gerekir.
  • Kaydın dondurulması durumunda, ikamet izniniz iptal edilir. Bu durumda, ikamet izninizin iptalinden sonra 10 gün içinde bir başvuruda bulunmanız gerekir.
  • Pasaport değişikliği, medeni hal değişikliği veya adres değişikliği durumunda, 20 iş günü içerisinde İstanbul İl Göç İdaresi'ne bilgi vermelisiniz.
  • Aşağıdaki bağlantılar, öğrenci başvuruları için hazırlanan eğitim videolarıdır:
  • ÖN BİLGİLENDİRME
  • https://www.youtube.com/watch?v=5uW1XMI0lrY
  • ÖN KAYIT FORMU, AKTİVASYON, DOĞRULAMA, İKAMET İZİN TÜRÜ SEÇME SAYFASI NASIL DOLDURULUR?
  • https://www.youtube.com/watch?v=D38OeEXwwGw
  • KİŞİ BİLGİLERİ SAYFASI NASIL DOLDURULUR?
  • https://www.youtube.com/watch?v=MoD_-UxEyJE
  • SEYAHAT BİLGİLERİ VE YABANCI ADINA BAŞVURU SAYFASI NASIL DOLDURULUR?
  • https://www.youtube.com/watch?v=HhVhw-8uErY&index=4
  • YURTDIŞI VE TÜRKİYE İLETİŞİM BİLGİLERİ NASIL DOLDURULUR?
  • https://www.youtube.com/watch?v=OICkKy6st8o
  • İŞ BİLGİLERİ, ÖĞRENİM MEZUNİYET / DEVAM EDEN, GELİR VE SİGORTA BİLGİLERİ NASIL DOLDURULUR?
  • https://www.youtube.com/watch?v=EuYCsxYfWEM
  • ÖĞRENCİ BEYAN, İKAMET BİLGİLERİ NASIL GİRİLİR?
  • https://www.youtube.com/watch?v=cwuugQkl2TM
  • DEVAM EDEN BAŞVURU İŞLEMLERİ SAYFASI NASIL DOLDURULUR?
  • https://www.youtube.com/watch?v=HqlKaEmybz8