27.11.2024
İZÜ ÖGEM tarafından düzenlenen “1. Ulusal Yükseköğretimde Öğrenme ve Öğretim Bilimi Çalıştayı” Tarihi Müze Salonunda gerçekleştirildi. Çalıştayda, öğretim ve öğrenmeyi geliştirme merkezlerinin yükseköğretimdeki eğitim kalitesine katkıları ele alındı. Programa İZÜ Rektörü Prof. Dr. Ahmet Cevat Acar, Rektör Yardımcıları Prof. Dr. İbrahim Güney ve Prof. Dr. İsmail Küçük’ün yanı sıra birçok üniversiteden akademisyen katıldı.
İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, “1. Ulusal Yükseköğretimde Öğrenme ve Öğretim Bilimi Çalıştayı”na ev sahipliği yaptı. Tarihi Müze Salonunda gerçekleşen etkinlikte, Türkiye genelindeki üniversitelerden akademisyenler ve uzmanlar bir araya gelerek öğretim ve öğrenme merkezlerinin eğitim kalitesine katkılarını değerlendirdi. Programın açış konuşmasını yapan İZÜ Rektörü Prof. Dr. Ahmet Cevat Acar, eğitimde dijital dönüşüme dikkat çekerek, uzaktan eğitim ve yeni teknolojilerin etkilerini ele aldı. “Günümüzde dijitalleşme, eğitimde yalnızca bir seçenek değil, aynı zamanda bir gereklilik haline geldi.” diyen Rektör Acar cümlelerini şöyle sürdürdü; “Pandemi süreci, uzaktan eğitimin uygulanabilirliğini ve potansiyelini tüm dünyaya gösterdi. Bu süreçte kullanılan yöntemler, çoğunlukla mecburiyetten doğdu ve mevcut sistemlerin sınırlarını ortaya koydu. Eğitimde kalıcı bir dönüşüm oluşturmak için yenilikçi ve öğrenci merkezli yaklaşımları benimsememiz gerekiyor. Yeni nesil öğrenme teknolojileriyle öğrencilerin bireysel başarılarını artırabiliriz. Ayrıca eğitimde yapılan bazı reformların, özellikle kişisel etkileşim ve iletişimde, önemli bir rol oynayacağını düşünüyorum. Burada dikkat edilmesi gereken ise değişen dünyada toplumsal kültür ve aile yapısının korunması.”
GÜNEY: MESLEKİ STANDARTLAR ÇOK ÖNEMLİ
Rektör Yardımcısı ve Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. İbrahim Güney ise yükseköğretimde mesleki standartların önemine vurgu yaptı. Prof. Güney "Üniversite mezunlarının mesleki yeterliliklerinin standartlaştırılması gerekiyor. Araştırma merkezleri bu süreçte önemli bir rol üstlenecek. Yeni teknolojiler ve uzaktan eğitim, öğrenmeyi daha hızlı ve sürdürülebilir hale getirebilir." dedi. Öğrenme ve Geliştirme Merkezi (ÖGEM) Müdürü ve Eğitim Fakültesi Dekan Yardımcısı Doç. Dr. Kâmil Arif Kırkıç da çalıştayın hedeflerini ve öğretim merkezlerinin önemine dikkat çekerek “Bu tür merkezler, yükseköğretimde kaliteyi artırmak ve öğrencilerin öğrenme deneyimlerini zenginleştirmek için kritik bir rol oynuyor. Akademisyenlerin yenilikçi yaklaşımlarla donatılması, eğitim süreçlerinde büyük bir fark yaratacaktır.” açıklamasında bulundu. “Öğretim ve Öğrenmeyi Geliştirme Merkezlerinde İyi Uygulama Örnekleri” temasıyla başlayan çalıştay, tartışma oturumlarıyla devam etti. Program kapsamında oluşturulan çalışma gruplarında, “Yükseköğretimde Öğretim Teknolojileri ve Yenilikçi Öğretim Yaklaşımları”, “Yükseköğretim Kurumlarının Geleceği Açısından Öğretim ve Öğrenmeyi Geliştirme Merkezlerinin Rolü”, “Yükseköğretim Kurumlarında Öğrencilerin Öğrenme Süreçlerinin Dönüşümü”, “Yükseköğretimde Öğrenme Niteliği ve Düzeyinin Artırılmasında Akademik Danışmanlığın Rolü” ve “Akademisyenlerin Araştırma ve Öğretim İkilemi” gibi konular ele alındı. Çalıştay, bu başlıkların tartışılması ve raporlanmasıyla sona erdi.